Legătura dintre climatul organizațional și performanța în vânzări

Probabil că mulți se întreabă care este legătura dintre cele două.

Din păcate, meteahna multor patroni români este aceasta și anume că nu reușesc să creeze în cadrul firmelor lor un climat de lucru propice performanței. Iar de aici se intră într-un vârtej din care nu mai reușesc să iasă. Pentru ei totul pare negru și singurii vinovați pentru lipsa de performanță a firmei, sunt agenții de vânzări. Cel mai frustrant lucru se întâmplă atunci când își angajează în echipa lor oameni care au performat de-a lungul timpului în companii mult mai mari, multinaționale, dar pe care nu-i lasă să le organizeze business-ul, deoarece ”ei știu mai bine”.

Ce urmează?

Acei profesioniști pleacă din firmă, iar patronul român își continuă agonia tot cu angajații lipsiți de profesionalism, dar care sunt obișnuiți cu acel climat și comportament al patronatului, climat care nu încurajează performanța.

Se știe foarte bine că primul motiv pentru care un angajat pleacă de la un loc de muncă, este șeful direct. Șeful direct trebuie să fie acel lider care inspiră oamenii și pe care reușește sa-i motiveze să-și atingă obiectivele comune.  Calitatea unui lider este dată de calitatea oamenilor din echipa lui, așa că ”cine se aseamănă, se adună”.

Concluzionând, nu ai cum să performezi în vânzări, atâta timp cât nu vei reuși să creezi acel climat organizațional în cadrul firmei, care să-i facă pe angajații tăi să vină cu plăcere la muncă.

 

Daniel Marinac

18.01.2021